Brief
Cel: Zaprojektowanie zabawki rozwijającej kreatywność u dzieci w wieku szkolno – przedszkolnym.
Kategoria: Projekt studencki. Wdrożony.
Materiał: Drewno dębowe, sznurek bawełniany, olej lniany

Obserwacja rynku
- Duża ilość zamkniętych systemów zabawy.
- Zabawki często wykonane są z niskiej jakości materiałów. Powoduje to skrócenie cyklu życia produktu.
- Na rynku jest dużo powielanych rozwiązań
Założenia projektowe
- Otwarty system – system ma zachęcać do swobodnego dodawania elementów spoza zestawu – elementy przyrody, inne zabawki.
- Brak gotowych rozwiązań – nie ma złych lub dobrych rozwiązań, liczy się pomysłowość.
- Klarowność idei – idea klocków jest jasna i klarowna dla dzieci i rodziców.
- Skupienie na potrzebach rozwojowych dziecka – projekt ma skupiać się na rozwoju motorycznym i psychicznym dziecka.
- Naturalne materiały – materiały muszą być ekologiczne i bezpieczne.
Pierwsza generacja klocków

Problemy pierwszej generacji
W pierwszej generacji, klocki nie posiadały żadnych instrukcji. Jedyną wskazówką były sugestie dotyczące łączenia pojedynczych klocków. Mimo wszystko dzieci świetnie radziły sobie z zabawą i tworzeniem różnych konstrukcji. Niestety rodzice nie rozumieli przed zakupem na czym polega zabawa ani co oferują poszczególne zestawy

Brakujące elementy
Okazało się również, że brakuje niektórych elementów między innymi elementów blokujących koła przed spadaniem z osi.

Druga generacja klocków

Rozwiązania drugiej generacji
Druga generacja klocków wprowadziła szereg modyfikacji. Do najważniejszych należało wprowadzenie elementów specjalnych oraz poszerzenie palety klocków. Dodano klocki zaokrąglone oraz przedłużone wałki umożliwiające mocowanie kół.


Podstawowe instrukcje
Okazało się również, że brakuje niektórych elementów między innymi elementów blokujących koła przed spadaniem z osi.